torsdag 14 juni 2007

Vänner

Vänner, ja, det har ju de flesta. Men ibland kan det ju nästan kännas som att de man umgås med egentligen inte vill vara med en.
Vi kan väl ta ett exempel.
Det är avslutning, den sista, vi ska gå ut 9:an.
Ett tag efter skolan så ska vi träffas för att sedan gå ner mot en äng där ett mindre musik everemang hålls. Vi är där och jag är som vanligt helt knäpp tyst.
Efter ett tag så gick ganska många iväg för att äta hos en person, de skulle beställa pizza.
Jag satt kvar med de som inte hade gått iväg.
Lite senare så gick vi också iväg. En av personerna gick hem när vi gick förbi hans hus.
En en till vid en korsning, sedan valde en till att gå hem till sig och jag följde två personer hem till en av dem.
Där så gjorde vi ingeting förutom att en bytte tröja och satte på sig en långärmad.
Sedan skulle vi ta oss upp till personen som senast hade gått hem.
De åkte moppe dit (den tredje av oss visste inte var han bodde) och jag gick dit och när jag kom dit skulle vi till där man hade ätit pizza.
Där satt de i en hamock(ursäkta stavningen) och på stolar utomhus.
De två som hade skjutsat dit oss skulle åka och tanka.
Där var vi ett tag och jag hörde att de nämnde något om sprit och två personer åkte iväg (på samma moppe). Vi var kvar ett tag. sedan gick vi vidare mot centrum och på vägen dit frågade han som hade "pizza bjudning" eller vad det nu var om när jag skulle gå.
Jag hade ju inte bråttom någonstans så jag sa något i stilen med vart de skulle. Efter vi varit i video butiken så sa alla att de skulle hem och jaha, då skulle visst alla det. Klockan var då bara ca 18.30. Några följde med mig en bit hem eftersom de bodde åt det hållet.
När jag var hemma hörde jag senare moppar som körde ute på vägen, jag fick bara en aning om att de var dem och några timmar senare kom jag att tänka på att de hade lyckats skaka av mig. De ville väl festa i fred eller något.
Senare måååånga timmar senare så chattar jag med en av de som jag hade varit med tidigare och frågade vad han hade gjort ikväll och han sa att han hade varit ute och hos han som hade haft "pizza bjudning" och krökat.
Det var ju en brekäftelse på det jag innan hade trott.
De kanske festar än.

14 juni 2007, kl.03.24

Inga kommentarer: